עיצוב גינה בשילוב אדניות גבוהות מעץ

עיצוב גינה בשילוב אדניות עץ גדולות

החלום הישראלי כולל בדרך כלל גינה פרטית עם שלל צמחים מסוגים שונים. אין ישראלי שלא חולם שיום אחד יהיה לו בית פרטי עם גינה משלו בה הוא יוכל לשבת בסוף יום עבודה, ליהנות מבריזה טובה, לשתות משקה קל, ולהריח את ריח הגינה אותה הוא מגדל ומטפח ובה הוא עובד כל שישי ושבת.

לא מעט ישראלים הצליחו להגשים חלום זה במהלך חייהם, אחרים נאלצים לחלום אותו בתקווה שיום אחד הוא יתגשם. מה שברור הוא, שעם החלום הזה בא גם החלום על עיצוב גינה בדרכים שונות, כך שזה יהיה מקום אשר נעים לשבת בו וכן יעורר גאווה בלב בעליו בכל פעם שמישהו יסתכל על העיצוב ויחמיא להם עליו.

נציג פה מספר דוגמאות לרעיון של עיצוב הגינה בשילוב עצים באדנית עץ גבוהה

הסיבה שבחרנו באדניות מעץ היא, שמדובר באלמנט שהוא גם שימושי אשר מאפשר לגדל צמחים ועציצים מסוגים שונים בצורה נוחה וגם מדובר באלמנט שהוא בעל מאפיינים ייחודים של עיצוב, יש שיטענו אלמנטים של רטרו וינטאג'. לכן לא מעט אנשים בוחרים להשתמש באדניות עץ לגינה בעת העיצוב. יש לציין שמדובר באדניות רגילות בגדלים שונים או בהזמנה אישית, הניתנות לעיטור בשלל צבעים שניתן לקשט בעזרתם את האדנית בצורות שונות.

כיצד משלבים אדניות גבוהות מעץ בעיצוב הגינה – 3 שלבים

עיצוב גינה בשילוב אדניות עץ גדולות

שלב ראשון – יש להגדיר את אופי העיצוב אשר רוצים ליצור בגינה. האם זו גינת נוי או גינה שמיועדת לגידול, האם זו גינה שמיועדת למשחקים או גינה שמיועדת לאירוח אנשים. החלטה זו תקבע כיצד תעוצב הגינה, היכן ימוקמו האדניות ובאיזה צורה וסדר גודל הם יהיו.

שלב שני – צריך לקבוע את כמות האדניות והמיקום שלהם בגינה. המטרה היא, שהאדניות ייראו אך לא יהוו את מרכז הגינה. כלומר, הם יתפסו מקום בולט, מאחר ויש בהן צמחים ועציצים שונים, אז בוודאי נרצה שכל אחד אשר ייכנס לגינה יראה אותן, מצד שני, לא נרצה עץ באדנית שתעמוד במרכז הגינה על מנת שיהיה מספיק שטח בטוח לאירוח, למשחק ולתנועה, לכן נעדיף שהאדניות יהיו ממוקמות ליד הגדר או בשולי הגינה.

שלב שלישי – יש לבחון את גודל האדניות וצורתן. ההמלצה היא להשתמש עבור עצים באדניות גדולות וגבוהות לדוגמא אדניות אייתן, כך ייחסך מקום רב. צריך לקחת בחשבון, שימוש באדנית גדולה מאפשר גידול צמחים רבים בתוכה, בזמן, שחוסכים מקום של מספר אדניות קטנות אשר מונחות אחת ליד השנייה, ומקל על הנדסת מערכת ההשקיה.

מבחינת הצורה הרי שהיא צריכה להשתלב בצורה יפה בעיצוב של הגינה, לכן רצוי להחליט האם כל האדניות יהיו בצורה אחידה ואז העיצוב יהיה יותר מסודר ושמרני, מצד שני, האם יהיה זה עיצוב יותר "חוצפני" ויכלול אדניות בצורות שונות, נניח, עגולות, מרובעות, מלבניות ועוד. מן הסתם צורת האדניות תשפיע גם על מיקומן, וכן על סוגי הגידולים שיהיה ניתן לגדל בהן.

דילוג לתוכן