כך תשלבו עץ בעיצוב הבית שלכם

kitchen-wood-1

עץ הוא חומר גלם מאוד אהוב אצל מעצבי פנים ואדריכלים והוא יכול לשמש לכמעט כל אלמנט בבית: החל מריצוף דק, דרך הרהיטים ועד לפרגולה לחצר הבית. בתוך הבית הוא נותן תחושה חמימה יותר מהרגיל ובשילוב נכון של חומרים, הוא גם משדר יוקרה כך שהוא מתאים לעיצוב מודרני אבל גם לעיצוב יוקרתי. אם גם אתם רוצים לעצב את הבית שלכם בעזרת שילוב של אלמנטים עשויים עץ, הבאנו לכם כמה טיפים שיעזרו לכם.

הצעד הבסיסי – ריהוט עץ

לא חייבים להיות מבינים גדולים כדי לקנות רהיטים המשלבים בתוכם עץ. נסו ללכת על גוון אחיד של עץ כשאתם קונים את הרהיטים. ניתן לייצר סלון אשר משלב: ספות, שולחן קפה ומזנון אשר כולם יהיו מאותו גוון עץ. האחידות חשובה כמובן בעיקר בתוך חדר אחד ולאו דווקא שבכל החדרים הגוון יהיה אותו דבר. ניתן גם לשלב אביזרים קטנים עשויים מעץ כמו: מסגרות לתמונות, תאורה ומדפים. עיצוב פנים לבית בשילוב עץ יכול להיות טיפה "טריקי" כי אם מגזימים או מערבבים יותר מדי גוונים, הבית לא ייראה טוב. אם אתם חוששים מבחירה לא נכונה, מומלץ להיעזר במעצב פנים מקצועי שיודע את העבודה ויידע לעשות את מה שאתם רוצים בצורה הטובה ביותר. אם אתם מרגישים קצת יותר "אמיצים" תוכלו ליצור ניגודיות בגווני העץ כדי שלא יראה משעמם מדי, לדוגמה: אם הכורסה ושולחן הקפה באותו צבע, בחרו גוון שונה לגמרי למזנון או לשולחן האוכל אם ניתן להשקיף עליו מהסלון.

דלתות עץ

בסגנונות מסוימים של עיצוב פנים לבית ניתן לשלב בבית דלתות עץ שיתנו מראה חמים לבית. אם תרצו שהדלת תשדר חמימות וגם יוקרה, שלבו בין עץ לזכוכית.

פרגולת עץ

פרגולת עץ היא אלמנט נפלא ושימושי לעיצוב החצר שלכם. היא נותנת תחושה יותר טבעית, ניתן לעצב אותה ולקשט אותה, היא יכולה לשמש לפינת אוכל בחצר או לפינת ישיבה מוצלת.

שלבו עץ בהתאם לסגנון עיצוב הבית שלכם

לכל סגנון עיצוב ניתן היום להוסיף אלמנטים של עץ, בחלק יותר ובחלק פחות. לפניכם כמה דוגמאות להכנסת אלמנטים של עץ לפי סגנון העיצוב:

סגנון עיצוב כפרי –  הסגנון הכפרי הוא הסגנון המושלם לעצב איתו את הבית עם עץ. פרקט עץ לריצוף הבית, ארונות מטבח או אי עשויים מעץ משויף, רהיטים מעץ וכד'. כדאי לשלב גם חומרים וצבעים נוספים כדי שירגיש יותר טבעי.

סגנון עיצוב מודרני – הסגנון המודרני מדבר בין היתר על שילוב ניגודיות בבית. דוגמה נהדרת יכולה להיות שילוב של הצבעים שחור, לבן ועץ באלמנטים מסוימים בבית.

סגנון עיצוב יוקרתי – רהיטים כבדים מעץ מלא ייתנו תחושה של יוקרה במיוחד עם שילוב צבעים יוקרתיים כמו זהב, כסף ובורדו.

לסיכום, עץ הוא חומר גלם נהדר לעיצוב פנים וחוץ הבית ומאוד מומלץ להשתמש בו- הוא יכול להשתלב עם כל סגנון עיצוב והוא הופך את הבית לפרקטי יותר, מעוצב יותר ומשדר חום וטבעיות. בעזרת מעצב פנים תוכלו לעשות בו שימוש בקלות ובלי כאבי ראש מיותרים.

דילוג לתוכן