איך בוחרים אדנית מעץ

ייצור אדניות מעץ, חומרי גלם מעץ | הללויה הארומה שבעץ

אתם עומדים להקים גינה קטנה משלכם במרפסת הבית או בחצר? זה הזמן לגלות איך בוחרים אדנית מעץ, כזו שתוכל להכיל את הצמחים השונים שאתם מעוניינים לגדל אצלכם בגינה, לשמור עליהם לטפח אותם ושתשמר לאורך זמן. לפני שנסביר לכם כיצד אתם בוחרים את האדנית הרצויה, נסביר קודם למה כדאי בכלל לבחור אדנית עשויה עץ והיכן אתם יכולים לרכוש אותה.

אדנית מעץ – בחירת הכלל

ישראלים רבים בוחרים להשתמש באדנית מעץ על פני אדניות אחרות, ולו מהסיבה הפשוטה, מדובר באדניות איכותיות יותר אשר מחזיקות זמן רב מאשר אדניות אחרות, הן נחשבות לאדניות הרבה יותר יוקרתיות, הן עמידות מאוד, ואנחנו יכולים להיות בטוחים שהן יחזיקו לנו מעמד חורף אחר חורף. יתרון נוסף הוא, שאנחנו יכולים לצבוע את האדניות או לצייר עליהן דברים שונים.

ייצור אדניות מעץ, חומרי גלם מעץ | הללויה הארומה שבעץ
ייצור אדניות מעץ, חומרי הגלם לייצור אדניות

בעיקרון אפשר לרכוש אדניות עץ במקומות רבים, כך למשל אנחנו יכולים למצוא אותן במשתלות, חנויות פרחים, נגריות וכן, כמובן, בקרב חברות שמייצרות אדניות עץ ומציעות אותן למכירה. כל מה שאתם צריכים זה את הכתובת והטלפון, אתם יכולים להזמין כמה אדניות שאתם צריכים, באיזה גודל ועומק מדובר ובאיזו צורה, מלבנית או מרובעת. לאחר מכן תוכלו לקבל אתה ולהחליט היכן להניח אותה.

אז איך לבחור אדנית מעץ?

יש לכך כמה פרמטרים השונים:

  1. ראשית, עלינו לבחון מה גודל האדנית שאנחנו מחפשים.
    הגודל יבוא לחשבון על פי כמות הצמחים שאנחנו נרצה לגדל אך יתרה מזו, גודל האדנית תבוא לידי ביטוי על פי השטח שעומד לרשותנו. אין טעם לרכוש אדנית חדשה אם אין לנו מקום לשים אותה. במצב כזה מהר מאוד האדנית הופכת לחסרת שימשו ועוברת הסבה לשימוש עבור צרכים אחרים על ידנו.
  2. שנית, עלינו לבחון את האדנית על פי מה שהיא מעניקה לנו.
    כלומר הגודל שלה, העומק שיש בה, האם האדנית מספיקה בשביל הצמחים שלנו. או שמא אנחנו צריכים אדנית נוספת בה נוכל להכיל צמחים נוספים. זה חשוב מאוחר וכך נוכל לדעת האם עלינו לקנות אדנית נוספת, אולי אנחנו יכולים רק לרכוש אדנית גדולה יותר, אולי נסתפק בזו שקנינו.
  3. שלוש, רצוי שנבחר אדנית מעץ על פי סוג העץ שלה.
    אנחנו נבחר אך ורק אדנית מאורן, צפצפה או אשוח. לא נקנה אדנית מסיבית או מחומרים שאינם עמידים וכבר בגשם הראשון היא תתפורר.
  4. נקודה נוספת, אנחנו נבחר אדנית על פי טיב העבודה.
    לשם כך עלינו לדעת על מי ייצר את האדנית, האם היא ייצרו בישראל או במקום אחר, מה הניסיון של מי שייצר אותה, מה הרזומה של החברה אשר מייצרת ומשווקת את האדניות.

כל המידע הנ"ל, נשמע אולי יותר מדי, אך הוא יעזור לנו להחליט האם האדנית מתאימה לנו או לא. רצוי מאוד שנעשה את הבדיקה זמן מה לפני שאנחנו עומדים לרכוש את האדנית, בשביל שנוכל להשוות בין אדניות שונות.

דילוג לתוכן